07 juni 2007

Schuren, schuren en schuren.


Ik ben nog verder aan het kijken waar ik mijn 02 zal gaan laten restaureren (qua body dan), maar de stappen die ik ga nemen weet ik al wel.

1. kaalmaken van de body door te schuren (met 't handje).
(vooral daar waar nieuwe lak over de oude lak is heengespoten).
2. het kale metaal beschermen door er een heel dunne laag grondverf over te spuiten
3. de hele body naar de straler om de buitenkant licht te laten stralen en de binnenkant helemaal kaal te laten stralen.
4. aan de restaurateur/spuiter geven om de auto in de epoxygrondverf te zetten, de body verder strak te maken en dan af te laten spuiten in 2 lagen basislak en 2 lagen blanke lak eroverheen.
5. daarna de auto verder opbouwen (zal ook zijn tijd kosten)
6. als laatste de lak laten polijsten om super te laten glimmen. Dit wil ik als laatste laten doen voor het geval ik nog een krasje maak bij het opbouwen.

Zoals op de foto's te zien is, is het nogal wat werk om het helemaal kaal te krijgen. Ik heb een excentrische schuurmachine gekocht voor op mijn compressor. Het is een van de kleinere schuurmachines die ik kon vinden, maar hij gebruikt toch best veel lucht. Mijn compressortje draait overuren om het bij te werken. Maar het resultaat is geweldig. Met korrel 80 of 120 kom je al door de lak heen wat met het handje bijna niet te doen was.

De spatborden zijn nu grotendeels klaar. Straks de binnenkat voorzien van een laag POR15 om ze roestvrij te houden en dan verder met de rest van de auto. De komende tijd zal ik hier nog heeeel lang mee bezig zijn. Tja 't is een hobby heh.