22 januari 2007

Kabelboom eruit

Het werken met een compressor was toch wel handig gebleken de afgelopen klussen. Ik heb nu ook een compressortje gekocht. Op internet wat afgezocht en ik kon het beste een zo groot mogelijke tank nemen zodat je een gelijkmatige luchtstroom had over lange(re) tijd. Mijn garage biedt niet genoeg ruimte hiervoor, dus ik ben voor een kleine gegaan. Maar dan wel eentje met net wat meer vermogen zodat de druk snel opgebouwd wordt en er genoeg druk opgebouwd kan worden. Meteen de dag erna ook een zandstraalsetje gekocht bij Rustbuster. Had ik een paar weken geleden nog het idee om mijn achterframe met een hogedrukspuit verder schoon te spuiten, nu gaat het stralen worden. Krijg ik het tot op het metaal kaal en ruw genoeg om met POR15 aan de gang te gaan.

Verder heb ik niet veel tijd gehad dit weekend en is de kabelboom het enige wat echt afgewerkt is. Op de foto ben ik nog bezig om hem eruit te halen, maar ondertussen ligt er een paar meter kabel in mijn garage op de vloer. Via het 02faq heb ik een site gevonden in Amerika waar ze ingekleurde electrische schema's verkopen op ongeveer A3 formaat, gelamineerd en wel. De site is slash5.com. Zodra ik die binnen heb, kan ik verder mijn kabelboom gaan vernieuwen. Het lijkt alsof er niet al teveel aan geknutseld is. Enkel de radio met equalizer voor zover ik heb kunnen zien. Aan de andere kant, dit is wel mijn eerste restauratie en heel veel ervaring heb ik nog niet hierin. Ik kan me dus vergissen. En dan een vergissing in mijn nadeel ben ik bang voor. Voor alles is er een eerste keer, dus ook voor electraklussen in de auto.

Volgende stap is om de bitumen isolatie in de auto weg te halen en hem verder te prepareren om gestraald te gaan worden.